Walt Disney
i historia branży

Rewolucja Disneya wg liczb.
Na podstawie wspomnień Harrisona „Buzz” Price’a, jednego z głównych współpracowników Walta Disneya.
Harrison Price zwany popularnie ”Buzz” zaczął pracować dla Disneya w 1953 przygotowując analizy lokalizacyjne i liczbowe. Brał udział w pierwszej zamkniętej prezentacji projektu dla ludzi z branży w listopadzie 1953 roku w Hotelu Sherman w Chicago.
Na zaproszenie Walta Disneya przybyli szefowie największych parków rozrywki w Stanach Zjednoczonych – ich werdykt był jednomyślny. Na podstawie przedstawionej prezentacji parku stwierdzili – to nie może zadziałać! Wszystko co przedstawiono im było sprzeczne z dotychczasowymi doświadczeniami w branży. Aż do tego czasu (1953 r.) park rozrywki był zbiorem urządzeń na mechanicznej platformie i gier, co łącznie mogło przyciągnąć do niego maksymalnie 5 procent potencjalnego rynku. Statystyczny odwiedzający taki park spędzał w nim 2,5 godziny i wydawał 1,5 dolara w dobrym parku. Według nich m.in.:
• brak jest kluczowych atrakcji takich jak rollercoastery, diabelskie koła, tunely miłości etc.
• brak jest wystarczającej pojemności zaplanowanych urządzeń w parku
• za dużo jest dekoracyjnego krajobrazu
• nie można operować parkiem przez cały rok, 120 dni stanowi górna barierę
• nie powinno być tylko jednego wejścia
• park jest za drogi w w budowie i w operowaniu nim

Udostępnij na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Blip